O napísanom, vytlačenom, prečítanom a o tých, ktorí za tým boli


Tvorcovia svetových dejín / Larousse

23.04.2014 18:55

Cestovať v čase je možné iba v našich hlavách. A to idem teraz práve spraviť, aby som sa aspoň týmto spôsobom ocitla v roku 2004, v čase, keď som maturovala. Sestra mi položila otázku, čo by som od nej chcela ako darček, ktorý by mi pripomínal moje študijné úspechy. Samozrejme, čo iné ako nejaká kniha by to malo byť; nejaká veľká, ťažká, zaujímavá. Mohla by byť aj mastnejšia, to si zapamätám ešte lepšie.

A tak sa stalo, že som si u nás v Meste v Codaarte vybrala práve knihu Tvorcovia svetových dejín - Od renesancie po osvietenstvo (Larousse/Vuef, 2001). Na strane 282 je krásny portrét Voltaira, mojej platonickej lásky. To, čo sa tam o ňom píše, som sa naučila naspamäť ešte keď som chodila knižku očumovať do kníhkupectva. Áno, aj kvôli Voltairovi a tomu, čo sa tam o ňom písalo, som túžila mať túto knižku doma.

Zmaturovala som a knižka mi robila spoločníka celé leto 2004, keď som vlastne nič iné nerobila, len sa vŕtala v knihách.

Ďalšie obľúbené heslá boli (a sú) Franklin, Newton, Da Vinci, Galileo, ale aj Erazmus Rotterdamský, Moliére, Shakespeare ci William Harvey. Často čítané boli aj Luther či Kalvín. Pri každej osobe je na pravej stránke podrobná chronológia, v ktorej sú uvedené nielen dôležité udalosti (a ich rok) zo života tej ktorej osoby, ale aj zo svetových dejín. Vpravo je zväčša jej portrét.

Jeden z mojich naj darčekov aké som kedy dostala. Ďakujem Ti, sestro! Je to riadna bichla!

 

 

—————

Späť